torsdagen den 14:e februari 2013

Celsius & allt mellan himmel & jord...


Lite fynd ;)


När jag städade växtrummet hittade jag Ricinfrön. 
Eftersom de är så gamla så testar jag att lägga dem i glasburkar med fuktigt papper.
Börjar de gro planterar jag dem ! Älskar den här storleken på frön... ;)



Ricin är giftig. Men vacker & häftig tycker jag ! Det gäller att så den tidigt så att den blir stor & kraftig & hinner få dekorativa frökapslar.


Nu hoppas jag att pelargonerna växer så det knakar !


I min familj är semlor ingen hit, så jag får äta själv. Mina syskon gillade inte heller semlor så jag fick alltid deras mandelmassa. Hehe är det därför jag blev så stor ? Är mandelmassa = spenat ? ;)


Ullnörden jag alltså, har införskaffat en till ullkofta... ;) 


Nu har jag bakat till vårt fika som vi har med oss till Antikmässan.  ;)


Länk : Romantiskt ljus

Visst är det fina lampor !!!!

Dags för antikmässan ! Jag ska fota massor som vanligt.

Hehe jag tror jag har fått med mig syrran på vykortsmässa... Jag har hittat 3 vykort med mitt hus på ! Nu jäklar ska jag leta mer vykort. Det är faktiskt jättekul, man får se hur det såg ut förr. Nu ska jag sätta mig & bläddra med de andra gubbarna (fördomsfull?) Vi får väl se på lördag ! ;)

Må så gott !


8 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

ojj så spennende da med antikkmesse !!!!! Kosten er kjempefin og hadde passet godt hjemme hos meg synes jeg hihi. Spennende med gammle frø , får håpe at de spirer. Jaaa du mandelmasse =spinat ?!!! YES sier jeg bare. God natta klem til deg !

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min fina vän!
Antikmässa, gud så roligt!
Hoppas du hittar något fint och att du många bilder som du kan visa för oss sen.
Stor kram o ha en underbar fredag och helg!
Jessica

blockethuset sa...

Å...antikmässa..lite avis blir jag allt:). Men ge oss MÅNGA bilder, söta du. Söt var också din lilla pelargon!
Ha en fin dag
Carina

Marias Vita Rum sa...

Åhh va kul att åka på antikmässa!!!
Ha det härligt!!!
Kram Maria

Mina drömmars hus sa...

Oj vad spännande.
önskar dig en härlig kväll
Kram
AC

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket härligt inlägg med massor av smått och gott. Jättefin pelargon. Snart ska jag klippa ner mina, men jag kommer inte in i förrådet för all snö. Nu har det dessutom ramlat från taket så det är över metern djupt. Lucka till med allt roligt i helgen!
Kram,
Regina

Meta sa...

det är bra med stora frön då ser man dom och vet att de är i jorden. har ingen plats så här sås inget.
Var i all världen får man tag på så häftiga lampor?????
Ha det fint på mässan.Och ha en fin helg för övrigt.
Kram Meta

G:a Affären sa...

Hoppas du hittade fler vykort på huset och något annat fynd också!
Jag gillar att du är ullnörd! Koftan är en dröm och jag önskar den vore min.

Ricinolja intog jag när förlossningen aldrig ville komma igång, ok jag fick bannor av barnmorskan. Undrar om det inte används som laxermedel..?

Hoppas ni hade det trevligt på mässan, kanske vi får se lite bilder.

Ha en fin söndag!
Kramar
Cia